0021_chulah_250416-31

Curriculum Vitae | Chulah Berkowitz
Allround communicatie adviseur

Naam Chulah Berkowitz
Mobiel 06 47 61 97 87
E-mail info@chulahcommuniceert.nl
Geboren 29 november 1975 te Haarlem
Nationaliteit Nederlandse
Linkedinprofiel nl.linkedin.com/in/chulahberkowitz

OVER MIJ
Ik hou van echt. Van echte verhalen van echte mensen. Ik combineer mijn antropologische achtergrond en deep democracy vaardigheden met communicatie expertise. Het best tot mijn recht kom ik bij organisaties en bedrijven die open staan voor verandering.

Persoonlijke kwaliteiten. Lef, zelfstandig, sociaal betrokken, precies, gedreven, creatief, communicatief en open karakter, zoek de verbinding, autonome samenwerker, stressbestendig, leergierig en helikopterview. Sterk in online communicatie.

EXPERTISE SAMENGEVAT
Meer dan 9 jaar ervaring met (corporate) communicatie
• in en -externe communicatie: hoofd- en eindredactie online nieuwspagina, schrijven artikelen, webteksten, coördinatie crossmediale campagnes, organisatie en coördinatie diverse (communicatie) bijeenkomsten, intranet, huisstijlbewaking en implementatie, coördinatie en redactie jaarverslag, nieuwsbrief, organisatie congressen/symposia/ vergaderingen/persbijeenkomsten, persvoorlichting
• marketingcommunicatie: strategisch plan, content creatie; webontwikkeling, social, Monitoring, SEO/SEA, CMS- Drupal/Tridion/Wordpress, Analytics, Hootsuite, Mailchimp, Blendle.
• organisatiecommunicatie: (hoofd)redactie magazine donateurs, presentaties, coördinatie jaarverslag, merktrajecten

UItgelicht
Kijk op
https://www.stichtingdester.nl/blog
www.deregenboog.org/nieuws; www.facebook.com/deregenbooggroep ; www.facebook.com/StichtingDeSter

Overige expertise
Tekstschrijven- Interview-vaardigheden – Adviesvaardigheden – Woordvoering en persvoorlichting – Leidinggevende ervaring – Workshops en presentaties – Netwerk in
journalistiek- Begeleiding videoproductie-Fotografie Bijzondere expertise

Deep Democracy is een methode voor besluitvorming met aandacht en waardering voor andere opvattingen. Geen compromis. Werkelijke consensus. Zonder te polderen. Conflicten aangaan, oplossen en er niet omheen lopen. Ik faciliteer besluitvormingsprocessen.

EDUCATIE

Deep Democracy Level, 1,2 en 3
Human Dimensions

Inhouse training communicatie en persvoorlichting
Off the Grid

Online MarketingCommunicatie & Social PR – post HBO
Beeckestijn Business School

Workshops
Story Flow methode (workshop) – in agile processen UpdateCommunicatie, Pers Support- persberichten – ANP, Presentatietechnieken: Hoe maak je een Ted Talk – Anne Gehring, Social Media Marketing – Project Monitoring & Evaluatie MVO – Avance,

Adviesvaardigheden – De Leeuw, Crowdfunding – Baarle Support, Project Management – Media Academie, Teambuilding, Creatief denken

Master Culturele Antropologie en Niet-Westerse Sociologie
Universiteit van Amsterdam

Propedeuse jaar Muziekwetenschappen
Rijksuniversiteit Utrecht

CARRIÈRE
December 2017- heden Online communicatie adviseur
Human Dimensions kijkt door de ogen van een antropoloog naar organisaties. Culturele best practices in trainingen, vlogs, boeken, lezingen en masterclasses vertaald naar de praktijk van teams, afdelingen, projecten, ketensamenwerkingen…. naar de praktijk van bedrijven en organisaties die het hoogst haalbare willen nastreven.
Opdracht. Ik verzorg de online communicatie; het nieuws op de website, content voor alle social kanalen en doe opmaak en eindredactie nieuwsbrief.

Maart 2018- juni 2018 Corporate communicatie adviseur
Versa Welzijn
Opdracht Versa Welzijn, MEE Hilversum en het Sociaal Plein van de gemeente Hilversum werken sinds kort samen in de wijk. Ik maakte corporate story op, een online smoelenboek voor interne communicatie en maakte plan voor communicatie met de inwoners in de wijken.

Maart- mei 2018
Stichting Caramundo
Opdracht. Social strategie en uitrol en persvoorlichting voor evenement beschildering Hakfort muur in Bijlmer door internationale graffiti artiest.

Juli 2017- april 2018 Online communicatie adviseur
Alzheimer Nederland vraagt aandacht voor de ziekte van Alzheimer en andere vormen van dementie.
Opdracht. Ik maakte een online communicatiestrategie werving vrijwilligers en behoud vrijwilligers • Daarnaast gaf ik ondersteuning aan 48 webmasters (vrijwilligers) met afdelingspagina relevant en up to date houden en hun social strategie. Juli 2017- augustus 2017

Inloophuis Odense Utrecht
Opdracht. Ik maakte een communicatieplan voor uitrol boodschappenroute mensen met dementie.

Augustus 2016- oktober 2017 Corporate communicatie adviseur
Stichting De Ster organiseert vakantiekampen voor kinderen die het net even wat moeilijker hebben. Ze worden gepest, hebben weinig eigenwaarde of voelen zich eenzaam. www.stichtingdester.nl www.stichtingdester.nl/blog

Opdracht
• Zet een communicatiestrategie in de steigers voor 2017: ontwikkel merkidentiteit.

  • Verbeter de online communicatie dmv storytelling
  • Werving van ouders van kinderen voor de vakantiekampen in de herfstvakantie.
  • Communicatie rond vrijwilligerswerving
  • Vergroot m.b.v. storytelling naamsbekendheid Stichting De Ster onder verwijzers, ouders en scholen.
  • Zorg voor persaandacht
  • Aansturen externe bureaus vormgeving en drukwerk
  • Huisstijl bewakingResultaat: de herfst/mei kampen volgeboekt.
    — Cross mediale campagne tbv lancering tv programma Cartoon Network/ wereldrecord Corfeesten
    — media aandacht in Parool/Algemeen Dagblad/ Hart van Nederland/ Jeugdjournaal/ Eenvandaag
    — 15 % nieuwe volgers op Facebook. www.facebook.com/StichtingDeSter
    — Nieuwe communicatiestrategie 2017/18 waarbij De Ster zich profileert als expert zelfvertrouwen bij kinderen.

    Februari 2017- April 2017 Corporate Communicatie adviseur
    Plusgroep stimuleert de ontwikkeling van jongeren in kwetsbare posities om actief deel te nemen in het onderwijs. www.plusgroep.org Opdracht
    • (strategisch) communicatieplan voor corporate communicatie, verscherping merkidentiteit.
    • Twee jaarverslagen redigeren
    • 8 interviews met jongeren voor het jaarverslag

    November 2016 – februari 2017
    Communicatiemedewerker
    Stillnessinyoga Doorn is een yoga en meditatiecentrum. Ik ben ingehuurd als online communicatie expert om hun marketing te verbeteren, website verbetering en voor de opzet van een platform.

    2011- december 2016
    Corporate Communicatieadviseur (opdracht en dienstverband)
    De Regenboog Groep is een organisatie die mensen in de marge van de Amsterdamse samenleving steunt met o.a. inloophuizen, buddy/maatje of met begeleid werk. (180 FTE & 1000 vrijwilligers) www.deregenboog.org

    Opdracht.

  • Corporate communicatieplan, scherp bestaande merkidentiteit aan
  • Ontwikkeling en implementatie nieuwe websites oa. customer journey optimaliseren, online tools. www.deregenboog.org; www.amsterdamunderground.org www.buurtboerderij.nl,
  • Bijdragen aan online en media gedeelte (crossmediale) campagnes: Aardige Amsterdammer, Boks tegen Eenzaamheid, Lieve Amsterdammer.
  • Vergroten naamsbekendheid onder hulpverleners/verwijzers, potentiële donateurs, financiers, sponsoren, vrijwilligers en het algemene publiek in Amsterdam en Nederland via on- en offline kanalen.
  • Implementatie nieuwe huisstijl
  • Verzorg online storytelling via websites, projectsites, Facebook, Twitter, Linkedin.
  • Hoofdredactiewww.deregenboog.org/nieuws
  • Nieuwsbrief redactie, ontwikkeling en uitvoering
  • Begeleiding video 12 projecten producties: korte filmpjes over projecten, Socuterafilmpje
  • Redactie & planning jaarverslag
  • Leidinggeven aan communicatiemedewerker, stagiair en projectafdelingen.
  • Aansturen externe bureaus zoals webbouwers, reclamebureaus drukkerijen en vormgevers.Resultaten o.a.
    — communicatieplan en droom van De Regenboog Groep
    — van nul online zichtbaarheid naar een online community van 20.000 fans op Facebook www.facebook.com/deregenbooggroep
    — ruim 12.000 website bezoekers per maand.
    — bestand van actieve vrijwilligers gestegen van 750 naar 1000.

    Persvoorlichter
    • Verantwoordelijk voor het mediabeleid van De Regenboog Groep: ontwikkelen en implementeren van mediastrategie
    • Hoofdredacteur van de nieuwspagina: www.deregenboog.org/nieuws. Leiding aan webredactie.
    • Hoofdredacteur Meeleven magazine, oplage 12.000, leiding aan redactie.
    • Woordvoering, voorbeeld: http://www.at5.nl/artikelen/136199/hoogopgeleide-dakloze-op-kamers-bij-eenzame-amsterdammer

  • Internationaal: Als woordvoerder was ik onder andere te horen op de BBC radio en op de Ierse RTE radio1 n.a.v. het zgn. bierproject.
  • Organisatie persbijeenkomsten
  • Journalistiek netwerk.• Schrijven persberichten
    • www.deregenboog.org/pers (o.a At5, Parool, NRC, NOS, Nieuwsuur)

2011 Projectleider SAVUSA (dienstverband)
Vrije Universiteit Amsterdam
Savusa onderhoudt strategische relaties met universiteiten in Zuid Afrika om gelijkwaardige kansen te bieden aan Zuid-Afrikaanse studenten. www.savusa.nl Opdrachten

  • Coördinatie Desmond Tutu programma; onderhouden partnernetwerk; vergaderingen beleggen; onderhouden PhD netwerk; organiseren bijeenkomsten en seminars.
  • Professionaliseren en beheren van de Savusa website: redactie; persberichten; update van informatie; opzet Savusa Blog: voor en door studenten en Facebook netwerk voor Zuid- Afrikaanse studenten (VUSA) 

    2009 – 2010 Program Officer MFS II (dienstverband) Stichting Free Voice, Amsterdam
    Free Voice steunt ona ankelijke mediaorganisaties in ontwikkelingslanden. www.freevoice.nl (huidige Freepressunlimited)
    Opdrachten

  • Medeverantwoordelijk voor inhoudelijke totstandkoming van de aanvraag van de Mede Financiering Subsidie (MFS II) bij het Ministerie van Buitenlandse Zaken.
  • Coördinatie en organisatie samenwerking consortium partners.
  • Aansturen van 13 teams i.s.m. programmamanager.Beleidsmedewerker arbeidsmarkt (dienstverband)
    Forum, Instituut voor Multiculturele Vraagstukken, Utrecht
    Opdrachten
  • Assisteren in bestaande projecten die zich een verbetering van de positie van allochtonen op de arbeidsmarkt ten doel stellen.
  • Assisteren in publicatieproces van onderzoeken, onderzoeken bijhouden, organiseren van congressen.
  • Adviseren van gemeenten, provincies en (rijks)overheid.Program Officer (dienstverband)
    Stichting Free Voice, Amsterdam
    Free Voice steunt ona ankelijke mediaorganisaties in ontwikkelingslanden. www.freevoice.nl (huidige Freepressunlimited)
    Opdracht
  • Organisatie congres Johannesburg t.b.v. uitwisseling tussen journalisten in Nederland en in het Zuiden
  • Jeugdjournaals opzetten in ontwikkelingslanden (Zuid-Afrika, Zambia, Suriname, Afghanistan, Peru, Indonesië) i.s.m. NOS.
  • Planning, Monitoring en Evaluatie lopende projecten; projectvoorstellen meeschrijven; advisering partners, budget beheer.
  • Onderhouden en aanvullen van netwerk in journalistiek, experts en het partnernetwerk in de lopende en potentiële projectlanden.
  • Monitoring reizen naar Wit-Rusland.2005 – Bureauredacteur ‘1 op de middag’ (dienstverband)
    AVRO, Hilversum
    Opdracht
    • Voorbewerken van binnenlandse onderwerpen tot een uitzendklaar product: voorbereiden, research, interview schrijven en voorgesprek.

    Digitale know-how

    CMS: Drupal 6 en 7 en Tridion, INSITE media, WordPress Divi, Mailchimp ,
    Adobe Photoshop,
    Imovie
    Hootsuite,
    Google Analytics,
    Google Adwords.
    Basis HTML.
    Social: facebook, twitter, linkedin, instagram, pinterest, snapchat

Talen

Nederlandsm- Moedertaal
Engels – UItstekend
Frans – Voldoende
Duits- Voldoende