……….voor vrijwilligersorganisaties

Hoe social media je kan helpen bij het werven van nieuwe vrijwilligers. Een workshop met theorie en praktijk die je inspireert om het anders aan te pakken.


Hoe persoonlijk communiceren jullie?
Social media vraagt van organisaties en bedrijven dat ze op een persoonlijke manier weten te communiceren met hun klanten. Een op een. Je kunt gewoon een gesprekje voeren met zomaar iemand. Het is dus belangrijk dat je de communicatie op je social media kanalen persoonlijk maakt. Dat is al een belangrijk toe doetje.

Why, why, why?
Vervolgens komt de vraag hoe presenteer je jouw organisatie zodanig dat nieuwe vrijwilligers zich bij jouw organisatie gaan aanmelden? In deze workshop help ik je met het maken van goede social posts door onder andere je organisatie identiteit erbij te halen en een aantal inspirerende best practices te laten zien. We bespreken de ‘Why’ van je organisatie en doorlopen een model voor storytelling.

Zelf struggelen
Dan ga je zelf aan de slag met het schrijven of verbeteren van een post. Samen gaan we je geschreven post te lijf en kijken wat er nog beter kan. In 1 workshop kan ik je niet leren toveren maar je komt wel een end op weg: je leert om je social media kanalen vanuit een gedegen kader te gaan vullen, ontdekt verhaallijnen in je organisatie en oefent met de vertaling naar je doelgroep in een post.

Vorm